loading...
یوفا نیوز
گروه بندی جام جهانی
گروه A گروه B گروه C گروه D
BRA برزيل ESP اسپانیا COL کلمبیا URU اروگوئه
CMR کامرون CHI شیلی GRE یونان CRC  کاستاریکا
CRO كرواسی NED هلند CIV ساحل عاج ENG  انگلیس
MEX مکزيک AUS استرالیا JPN ژاپن ITA  ایتالیا
گروه E گروه F گروه G گروه H
SUI سوئیس ARG  آرژانتین GER آلمان BEL بلژیک
http://worldcup.arnanews.ir/images/flags/ECU.png اکوادور BIH  بوسنی POR پرتغال ALG الجزایر
http://worldcup.arnanews.ir/images/flags/FRA.png فرانسه IRN  ایران GHA غنا RUS روسیه
HON هندوراس NGA  نیجریه USA آمریکا KOR کره جنوبی

برای مشاهده جزئیات روی پرچم کشور کلیک فرمایید ... : بزودی

admin بازدید : 10 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

به ادامه مطلب بروید

این دو تیم تاکنون 20 بار در رقابت های چمپیونزلیگ به مصاف هم رفته اند که از لحاظ آماری وضعیت تیم آلمانی بهتر بوده است. 11 پیروزی و 2 تساوی نتیجه کار بایرنی ها در مقابل مادریدی ها بوده است. اما این دو تیم تنها 5 [10 بازی] بار در مرحله نیمه نهایی چمپیونزلیگ به مصاف هم رفته اند که نتیجه آن هم 4 بار صعود مونیخی ها به فینال بوده است!

در اینجا قصد داریم تا طبق آخرین وضعیت موجود قوهای سفید، بهترین ترکیب ممکن برای این تیم در مصاف با شاگردان گواردیولا را بررسی کنیم.

سیستم (3-3-4)

ایکر کاسیاس (دروازه بان)

کاپیتان و نماد تیم رئال مادرید! وجود او درون دروازه تیم هم برای بازیکنان و هم برای هواداران حاضر در ورزشگاه آرامش بخش و قوت قلب است. علیرغم استفاده چرخشی آنچلوتی از او و لوپز، کاسیاس عملکرد درخشانی داشته است و در 18 مسابقه این فصل تنها 8 بار دروازه خود را باز شده دیده است و رئال مادرید با او به نیمه نهایی چمپیونزلیگ و فینال کوپا دل ری رسیده است. ایکر 12 بار تجربه حضور در مقابل بایرن مونیخ را دارد که حاصل آن تنها 4 پیروزی و 1 تساوی بوده است. با این حال برنده 5 بار جایزه بهترین دروازه بان سال جهان، می تواند بهترین گزینه برای آنچلوتی باشد.


دنی کارواخال (دفاع راست)

بازیکن آکادمی تیم رئال مادرید بعد از یک فصل حضور قرضی در فوتبال آلمان و کسب تجربه به این باشگاه بازگشته است. کارواخال 22 ساله در این فصل در رقابت با آربلوای با تجربه 38 بار برای رئال مادرید به میدان رفته است که آمار بسیار خوبی محسوب می شود. اکنون در غیاب آربلوای مصدوم، امید اول آنچلوتی برای دفاع راست به شمار می رود و بعد از 7 تجربه اروپایی، محک سختی در مقابل نفوذ های فرانک ریبری و داوید آلابا خواهد داشت. او نیز دو بار تجربه حضور در مقابل بایرن را داشته که شاهد یک پیروزی و یک شکست بوده است.


رافائل واران (مدافع میانی)

مدافع جوان فرانسوی و پدیده فصل گذشته رئال مادرید بعد مصدومیت از ناحیه زانو در اواخر فصل گذشته، در این فصل با مشکلاتی مواجه شده است و فراز و نشیب هایی در بازی های خود داشته است، اما همچنان با صلابت و آرامش خود می تواند گزینه مناسبی برای حضور در قلب دفاعی مادریدی ها مقابل بایرن مونیخ باشد. او قدرت سرزنی بالایی دارد و در مقابل حرکات انفرادی بازیکنان تکنیکی بایرن می تواند سریع تر از په په واکنش نشان دهد.

ضمن اینکه نسبت به په په میل به پیش روی کمتر و قدرت بازی خوانی بیشتری دارد و نسبت به تاکتیک های گواردیولا می تواند کارساز تر باشد!


سرخیو راموس (مدافع میانی)

کاپیتان دوم رئال مادرید هرچند رکورد بیشترین اخراج در تاریخ این باشگاه را از آن خود کرده است و انتقاداتی را به خود وارد می بیند، اما در صورتی که آماده باشد و با تمرکز بازی کند بدون شک یکی از بهترین و کامل ترین مدافعان دنیا به شمار می رود. او از لحاظ تکنیکی سطحی فراتر از یک مدافع دارد و تسلط خوب او روی توپ قابل توجه است. او مطمئناً در ترکیب اصلی آنچلوتی مقابل بایرن جا خواهد داشت و تنها باید روی مسائل ذهنی کار کند تا یکی از اشتباهات عجیب خود را تکرار نکند!

ضمن اینکه او بعد از دست دادن پنالتی در جدال فصل 12- 2011 در این مسابقه می تواند انگیزه مضاعفی داشته باشد.


فابیو کوئنترائو (مدافع چپ)

مارسلوی برزیلی در حال حاضر مصدوم است و کم کم دوره ریکاوری خود را شروع می کند. اما از آنجایی که دیدار رفت مقابل بایرن در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خواهد بود و اختمال غیبت کریستیانو رونالدو نیز وجود دارد، رئال مادرید باید دقت بیشتری در انتخاب مهره های خود در سمت چپ و در مقابل فیلیپ لام و آرین روبن داشته باشد. بدون شک حضور مارسلو به قدرت هجومی رئال مادرید .می افزاید و می تواند لام را در نفوذ ها محتاط تر کند اما از آنجایی که روبن احتیاج چندانی به همکاری با لام ندارد، بنابراین مارسلو و تیمش می تواند با مشکلات زیادی مواجه شود!

از این رو فابیو کوئنترائو گزینه بسیار بهتری به شمار می رود و می تواند به طور متعادل حملات و کارهای دفاعی تیمش را کنترل کند.


ژابی آلونسو (هافبک دفاعی)

مهندس خط میانی لوس بلانکوس؛ با وجود او رئال مادرید 31 بازی بدون شکست را سپری کرد اما در بازه زمانی که او کمی دچار افت شده است و دلیل آن هم قطعاً در این سن و سال چیزی جز خستگی در بازی های پر فشار نیست، رئال مادرید هم با مشکلاتی مواجه شده است. پیش از فرا رسیدن دیدار مقابل بایرن او فرصت استراحت خواهد داشت و آنچلوتی قطعاً به وجود او و مدیریت و پاس های بلند وی در میانه میدان نیاز خواهد داشت. کسی که به گفته بسیاری کارشناسان در صورت آمادگی ارزشی یکسان با کریستیانو رونالدو برای تیم دارد.


لوکا مودریچ (هافبک میانی)

مغز متفکر این فصل رئال مادرید؛ بازیکنی که در دومین فصل حضورش در مادرید به خوبی شکوفا شد و به یکی از مهره های کلیدی و محبوب کارلتو تبدیل شده است. بازی با توپ و تسلط فوق العاده مودریچ روی توپ، نظم و آرامش خاصی به میانه میدان تیمش می دهد. او در دیدار مقابل بایرن وظیفه وصل کردن خط دفاعی و میانی به خط حمله را خواهد داشت و در صورتی که با وجود هافبک هایی چون شواینی، کروس و احتمالاً مارتینز بتواند به خوبی از عهده این وظیفه بر آید، به برگ برنده تیمش تبدیل خواهد شد.

باید دید در نبرد فوق العاده شوالیه ها در میانه میدان، کدامیک جان سالم به در خواهند برد!


آنخل دی ماریا (هافبک میانی)

ستاره آرژانتینی بعد از مشکلات ابتدای فصل با ورود گرث بیل، به خوبی در پست جدید خود جا افتاد و به یکی از مهره های مهم آنچلوتی تبدیل شد. این بازیکن در هفته های اخیر با مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می کرد و با کاهش وزن قابل توجهی نیز مواجه شده است. او که دیدار رفت مقابل دورتموند را به همین دلیل از دست داده بود، در دیدار برگشت نیز یک پنالتی حساس را از دست داد و در ادامه نیز عملکرد ضعیفی داشت. اما در مقابل بایرن او می تواند در صورت آمادگی با حرکات انفرادی و نفوذ ها و دوندگی زیاد خود در مقابل لام و روبن، سمت راست تیم آلمانی را آزار دهد.

او قطعاً گزینه بهتری نسبت به ایارامندی و کاسمیروی جوان خواهد بود!


گرث بیل (بال راست)

گران ترین بازیکن دنیا در اولین فصل حضورش در مادرید و علیرغم نداشتن پیش فصل و مصدومیت های گاه و بی گاه، عملکرد رضایت بخشی داشته است و در دیدار مقابل بایرن نیز بدون شک چشم امید آنچلوتی و هوادران مادریدی خواهد بود. او در غیاب احتمالی کریستیانو رونالدو وظیفه سنگینی به دوش خواهد داشت و بهترین فرصت برای نفوذ هرچه بیشتر در قلب هوادران رئال مادرید را دارد.

بیل باید با نفوذ ها و حرکات طولی و عرضی خود در زمین، ارتباط میان آلابا و ریبری را تا جایی که ممکن است قطع کند و فضا را برای سایر عناصر هجومی تیم و حتی خود باز کند.

یکی از مهمترین محاسن بازیکنان بزرگی چون بیل می تواند ایجاد نگرانی در مدافعان حریف باشد تا با خیالی آسوده نفوذ نکنند و تصور اینکه یک اشتباه کوچک می تواند بسیار گران تمام شود، استرس غیر قابل وصفی در آنها ایجاد کند که طبیعتاً باعث عدم شکل گیری بازی همیشگی آنها خواهد شد.


کریم بنزما (مهاجم نوک)

گربه زمان مورینیو! کسی که افت و خیز هایش باعث شده تا هواداران در دوست داشتن و یا نداشتن او دچار تردید شوند! با توجه به مصدومیت خسه و اینکه موراتا به اندازه کافی برای چنین دیدار بزرگی آماده نیست، بنزما تنها گزینه آنچلوتی برای خط حمله خواهد بود. این مربی ایتالیایی تنها باید امیدوار باشد که مهاجم فرانسوی در شب خوب خود باشد تا از موقعیت های احتمالی تیمش نهایت استفاده را ببرد.

نقش اصلی بنزما در این دیدار می تواند درگیر کردن مدافعان حریف به خود و ایجاد فضا برای سایر عناصر هجومی تیمش باشد و البته باید برای این دیدار جلسه تمرینی مضاعفی برای ضربات آخر خود نیز داشته باشد!


کریستیانو رونالدو یا مارسلو (بال چپ)

بال چپ رئال مادرید در حال حاضر بحث بر انگیز ترین و نگران کننده ترین نقطه این تیم محسوب می شود. فوق ستاره پرتغالی اگر به موقع برای حضور در این دیدار آماده شود، بدون هیچ بحث و حرف اضافه ای بهترین انتخاب ممکن برای هر تیمی است. حضور او، علاوه بر افزودن بار فنی بالا، از لحاظ ذهنی و اعتماد به نفس نیز بی نهایت برای شاگردان آنچلوتی مهم خواهد بود. میل به پیروزی و جاه طلبی او بار روانی خاصی به تیم خود می افزاید و از حریف کم می کند!

رئال مادرید با تمام بزرگی خود در چنین دیدار بزرگی به کریستیانو نیاز دارد. وجود او برای هر خط دفاعی و دروازه بانی یک تهدید جدی محسوب می شود و او هر لحظه به مانند یک بمب، می تواند منفجر شود و اثری ویرانگر به جای بگذارد.

اما در صورت غیبت او مارسلو می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این مدافع کناری توانایی هجومی و قدرت دریبلینگ بالایی دارد و در صورتی که در بال چپ بیشتر روی همین وظایف هجومی تمرکز داشته باشد و با نگرانی کمتری به کارهای دفاعی بپردازد، می تواند تبدیل به سورپرایز آنچلوتی برای گورادیولا شود.

 

منبع: طرفداری

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 295
  • کل نظرات : 33
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 1,658
  • بازدید کلی : 16,437